Dane producenta KW i Nm a rzeczywistość

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • perfex
    L&K
    • 2005
    • 1117

    Dane producenta KW i Nm a rzeczywistość

    Słuchajcie sprawę mam ważna jeśli mogli byście mi pomóc a raczej mojej koleżance i wysłać SMS-a zagłosować wszystkie szczegóły tu:

    Z góry dzięki
    Pozdrawiam
    perfex

    Octavia HTP
  • TomRS
    Ambiente
    • 2005
    • 151

    #2
    Dane producenta KW i Nm a rzeczywistość

    Witam

    czy ktoś biegły w przepisach wie - jaka jest dopuszczalna odchyłka mocy i momentu od danych deklarowanych przez producenta w specyfikacji technicznej ? Bo moje auto po ostatnim fabrycznym obowiązkowym update oprogramowania odbiega dość znacznie od tego co producent deklaruje w przypadku momentu obrotowego.
    Golf VI TSI TwinCharged
    powered by fabryka

    Komentarz

    • Skfarek
      RS
      • 2010
      • 4795
      • Octavia I (1U2)
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      A ten update przypadkiem nie był celowy po zgłoszeniu jakiejś usterki? Albo nie ma jakiejś akcji w celu ochrony sprzęgła/układu przeniesienia napędu itd. (patrz Subaru Diesel)?
      Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
      6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
      Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

      Komentarz

      • TomRS
        Ambiente
        • 2005
        • 151

        #4
        Zamieszczone przez Skfarek
        A ten update przypadkiem nie był celowy po zgłoszeniu jakiejś usterki? Albo nie ma jakiejś akcji w celu ochrony sprzęgła/układu przeniesienia napędu itd. (patrz Subaru Diesel)?
        Oczywiście, że ma na celu ochrone przed pękającymi tłokami w TSI 160. Ale auto jest po nim niezgodne ze specyfikacją i nie na taki samochód się z VW umawiałem.
        Golf VI TSI TwinCharged
        powered by fabryka

        Komentarz

        • Yarwa
          Elegance
          • 2010
          • 915
          • BMW

          #5
          Ciekawe jak znacznie? Byłes na hamowni? Wczoraj w Turbo Raport było o jakimś Hyundaju, jakiś taki busowaty (chyba H1, ale nie jestem pewny) - nie oglądałem od początku to nie wiem dokładnie.
          Kwestia była taka że ileś aut w Polsce sprzedali ze znacznei mniejsza moca niż katalogowa. Jeden kupujący był na hamowni wyszło 100KM, zgłosił u dilera wgrali mu program, który miał przywrócić katalogowa moc silnika. Pojechał znowu na hamownie i wyszło 105KM. Mówił że to dalej mniej niż katalogowo. Nie słyszałem ile miało być bo nie iwdziałem reportazu od początku. Ale jeśli to H1 to sa tam silniki 2,5, które mają 136KM, a facet na starcie dostał 100KM.

          Komentarz

          • TomRS
            Ambiente
            • 2005
            • 151

            #6
            Zamieszczone przez Yarwa
            Ciekawe jak znacznie? Byłes na hamowni? Wczoraj w Turbo Raport było o jakimś Hyundaju, jakiś taki busowaty (chyba H1, ale nie jestem pewny) - nie oglądałem od początku to nie wiem dokładnie.
            Kwestia była taka że ileś aut w Polsce sprzedali ze znacznei mniejsza moca niż katalogowa. Jeden kupujący był na hamowni wyszło 100KM, zgłosił u dilera wgrali mu program, który miał przywrócić katalogowa moc silnika. Pojechał znowu na hamownie i wyszło 105KM. Mówił że to dalej mniej niż katalogowo. Nie słyszałem ile miało być bo nie iwdziałem reportazu od początku. Ale jeśli to H1 to sa tam silniki 2,5, które mają 136KM, a facet na starcie dostał 100KM.
            Byłem na hamowni i dlatego zacząłem działać w temacie - wg specyfikacji ten silnik ma mieć 240 Nm w zakresie od 1500 do 4500 obrotów. A nie ma - chwilami spada do 210. Update jest zrobione sprytnie - do 4 tys obr przepustnica otwiera się tylko do 70 % i stąd pogorszenie momentu, powyżej jest otwarta na 100 % i auto ciśnie deklarowane 160 PS. Ale na swoje nieśzczęście wyspecyfikowali ten zakres i wartość momentu obrotowego - i tego mam się zamiar czepiać, bo przedtem auto jeździło żwawiej - 30 Nm różnicy to sporo.
            Golf VI TSI TwinCharged
            powered by fabryka

            Komentarz

            • tomek
              L&K
              • 2005
              • 1078

              #7
              Moim zdaniem ciężko będzie to udowodnić. Jak dla mnie hamownie podwoziowe to nadają się jedynie do zbadania procentowych zmian po dokonaniu modyfikacji względem poprzedniej wersji, a nie do określenia dokładnej mocy silnika. Tym bardziej, że wyniki pomiędzy hamowniami różnią się znacznie :!: Dodatkowo zagadkowe są dla mnie te "gifty", które to niby mają mieć samochody - w jaki sposób na danej "X" dawce paliwa wyliczonej przez producenta samochodu do osiągnięcia danej mocy silnik nagle ma dobre kilkanaście procent więcej koni, czy niutonów :?: Rozumiem, że mogą być różnice w oporach na łożyskach czy innych elementach przeniesienia napędu, ale nie takie, żeby ostateczny wynik tak odbiegał od fabrycznych danych :!:
              A gdy do tego dokładamy hamowanie haldexa i dsg to już kompletnie to dla mnie traci na wiarygodności :|
              Dokładne określenie mocy silnika jest moim zdaniem do wykonania tylko po wyjęciu silnika z samochodu
              Ewentualnie jeżeli masz wykres z tej samej hamowni przed i po modyfikacji sterownika w serwisie, to można coś próbować.
              O2FL RS | S2 | F2

              Komentarz

              • Deo
                RS
                • 2009
                • 1729
                • Volkswagen
                • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                #8
                TomRS, moim zdaniem możesz złożyć reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową (o ile nie kupiłeś go na firmę) i domagać się zwrotu części pieniędzy a nawet wymiany samochodu na wolny od wad.

                Właśnie przerabiam podobny temat z Renault i już szykuje się na rozprawę w sądzie. :twisted:
                To, że jakiś "inżynier" popełnił błąd to nie znaczy, że ja za ten błąd mam płacić.

                W czwartek będę się widział z rzeczoznawcą to zapytam co w Twoim przypadku możesz zrobić z "niepełnowartościowym produktem".
                Pozdrawiam,
                Grzesiek


                Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                Komentarz

                • TomRS
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 151

                  #9
                  Zamieszczone przez tomek
                  A gdy do tego dokładamy hamowanie haldexa i dsg to już kompletnie to dla mnie traci na wiarygodności :|
                  A czym skrzynia dsg z zapiętym biegiem i załączonym jednym ze sprzęgieł różni się wg ciebie od normalnej ?

                  [ Dodano: Wto 16 Lis, 10 20:29 ]
                  Zamieszczone przez Deo
                  TomRS, moim zdaniem możesz złożyć reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową (o ile nie kupiłeś go na firmę) i domagać się zwrotu części pieniędzy a nawet wymiany samochodu na wolny od wad.

                  Właśnie przerabiam podobny temat z Renault i już szykuje się na rozprawę w sądzie. :twisted:
                  To, że jakiś "inżynier" popełnił błąd to nie znaczy, że ja za ten błąd mam płacić.

                  W czwartek będę się widział z rzeczoznawcą to zapytam co w Twoim przypadku możesz zrobić z "niepełnowartościowym produktem".
                  Auto jest na firmę niestety, ale za info od rzeczoznawcy będę wdzięczny.
                  Golf VI TSI TwinCharged
                  powered by fabryka

                  Komentarz

                  • rss
                    L&K
                    • 2009
                    • 1098

                    #10
                    przepisow jako takich nie ma, ale normy (DIN, SAE - nie wiem czy jeszcze aktualne) podawaly dopuszczalne odchylki mocy i momentu jako +/- 5%.
                    Oczywiscie pomiar dotyczyl warunkow standardowych tj temperatury 20 stopni C i cisnienia 1013 hPa, przy innych wartosciach do wyznaczenia mocy stosowalo sie wzor korekcyjny. jest gdzies na tym forum, jak chcesz to Ci go podrzuce na PW - chyba ze sobie sam wygooglasz.
                    kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                    _________________________________________
                    Do sprzedania:
                    komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                    zaciski do hamulcow 280mm.

                    Komentarz

                    • tomek
                      L&K
                      • 2005
                      • 1078

                      #11
                      Zamieszczone przez TomRS
                      A czym skrzynia dsg z zapiętym biegiem i załączonym jednym ze sprzęgieł różni się wg ciebie od normalnej ?
                      a jak zapniesz ten bieg w dsg? jakiś "tryb serwisowy"?
                      O2FL RS | S2 | F2

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        tomek, Recznie wybierasz bieg 1-2-3-4-5-6-7 i w zakresie 1300- do konca na tym biegu bedzie jechac :idea:
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Jac_ek
                          RS
                          • 2009
                          • 1733

                          #13
                          Zamieszczone przez tomek
                          a jak zapniesz ten bieg w dsg?
                          normalnie, w trybie manualnym sam zmieniasz biegi aż do odcięcia - później DSG przeżuci na wyższy
                          - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                          Komentarz

                          • tomek
                            L&K
                            • 2005
                            • 1078

                            #14
                            no ale to nie wciskasz wtedy do końca gazu. Nawet na ręcznym po "kick-down" redukuje do optymalnego biegu.
                            O2FL RS | S2 | F2

                            Komentarz

                            • Jac_ek
                              RS
                              • 2009
                              • 1733

                              #15
                              Zamieszczone przez tomek
                              no ale to nie wciskasz wtedy do końca gazu.
                              dlaczego nie?, normalnie wciskasz i jeździsz na jednym biegu w zakresie 1300-6000
                              - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                              Komentarz

                              • tomek
                                L&K
                                • 2005
                                • 1078

                                #16
                                no właśnie napisałem, że jak wciskasz do końca to i tak redukuje sam nie patrząc na to, że jest w trybie manualnym :!:
                                O2FL RS | S2 | F2

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  DSG normalnie się mierzy tylko z trochę wyższych obrotów zaczyna się pomiar i tyle
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Hamowania nie robi sie z kick-down, bo przy kick down wystepuje overboost, a wiec to jest wyzsze cisnienie doladowania niz zwykle.

                                    Normalnie auta z DSG wszyscy hamuja nawet na obciazeniowkach, wiec nie wiem z czym problem.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • TomRS
                                      Ambiente
                                      • 2005
                                      • 151

                                      #19
                                      No dokładnie - skrzynia na manual, ruszasz, zmieniasz biegi przy 2 tys aż dojdziesz do trójki czy czwórki, i na tym biegu od 1,5 tys obr wciskasz gaz do końca, ale bez kick-down (on tylko wymusza maksymalną możliwą redukcję i nic poza tym) jedziesz do czerwonego pola - przepustnica jest otwarta do końca (no chyba że mamy TSI 160 to niestety nie cały czas he he). Sprzęgło załączone, tryby zazębione - wszystko jak w normalnym manualu.
                                      Golf VI TSI TwinCharged
                                      powered by fabryka

                                      Komentarz

                                      • sew1981
                                        RS
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2009
                                        • 10917
                                        • Fiat

                                        #20

                                        to o to biega? to dotyczy 160 tęk tylko, czy też wzywają posiadaczy 122?

                                        Komentarz

                                        • tomek
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1078

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          bo przy kick down wystepuje overboost, a wiec to jest wyzsze cisnienie doladowania niz zwykle.
                                          pierwsze słyszę, aby w vagach był overboost. Ile w takim razie ma z i bez overboosta 2.0tsi, czy wolnossący3.6 :?:

                                          Zamieszczone przez TomRS
                                          on tylko wymusza maksymalną możliwą redukcję i nic poza tym
                                          też o takiej możliwości myślałem, ale ciekawe, czy to prawda... trzeba by pewnie się kablem podpiąć i odczytać parametry pracy
                                          O2FL RS | S2 | F2

                                          Komentarz

                                          • TomRS
                                            Ambiente
                                            • 2005
                                            • 151

                                            #22
                                            Zmierzyłem dzis auto u najwyzszej instancji czyli w KT (dzięki ludziom z Autopremium za pomoc) i wyniki są następujące



                                            widac wprawdzie, gdzie moment obrotowy jest ograniczany (2000 -4000 obr), ale deklaracje producenta sa spełnione. Ciekaw jestem tylko jaki moment obrotowy był wcześniej, bo auto jechało zauważalnie lepiej. No ale podstaw do reklamacji nie mam, bo mieści się w normie.
                                            Golf VI TSI TwinCharged
                                            powered by fabryka

                                            Komentarz

                                            • kowal 2002
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 5161

                                              #23
                                              TomRS, a możesz wrzucić wykres z poprzedniego hamowania?
                                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                              Komentarz

                                              • TomRS
                                                Ambiente
                                                • 2005
                                                • 151

                                                #24
                                                Zamieszczone przez kowal 2002
                                                TomRS, a możesz wrzucić wykres z poprzedniego hamowania?
                                                Tutaj jest wykres takiego samego auta ale w manualu przed update.

                                                Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.


                                                i mój pierwszy wykres po update:



                                                i ten weryfikowałem w KT.
                                                Golf VI TSI TwinCharged
                                                powered by fabryka

                                                Komentarz

                                                Pracuję...